Word Tabel
Det er i enhver opgave en god idé at anvende tabeller til eksempelvis at demonstrere faktuelle oplysninger såsom tal fra en statistik eller andet lignende materiale.
Udover at en tabel ofte anvendes i sådanne tilfælde, er det også et yderst godt redskab at bruge i udarbejdet af en kildeliste i sin aflevering.
Med en tabel som ramme for kildelisten er det nemt at opsætte linjerne, så de er lige ud for hinanden, og der kan laves flere overskrifter, hvorunder der kan være navn på siden, link, sidetal, anvendelsesdato og meget mere.
Trin 1
Vælg ”indsæt” i hovedmenuen. Tryk derefter på ”tabel” og vælg det antal kolonner og rækker du ønsker - husk at du altid kan tilføje flere senere. Nu har du en tabel.
Trin 2
Ønsker du at tilføje en ekstra række eller kolonne, kan dette altid gøres ved at trykke på tabellen og gå ind under ”layout”.
Kolonner og rækker kan derefter indsættes på følgende måde:
Her er det også muligt blandt andet at slette rækker og kolonner igen.
Henvisninger til tabeller
For at kunne henvise fornuftigt til en tabel, så kan man anvende en Tabelhenvisning
| Word2013-indhold | |
|---|---|
| Indhold | Billeder - Citater - Citatsamling - Figurhenvisning - Figurtekst - Fodnoter - Formler med nummerering - Forside - Gitterlinjer - Index - Indholdsfortegnelse - Kildehenvisning - Kildeliste - Kilder og ophavsret - Vancouver reference - Kommentar - Krydshenvisninger - Ligning - Lineal - Marginer - Navigationsrude - Opslagsord - Ordoptælling - Sektioner - Sidefod - Sidehoved - Sideskift - Sidetal - Spalter - Sprog - Stavekontrol - Synonymordbog - Tabel - Tabelhenvisning - Tekstfelt - Typografier - Vandmærke - Versioner af Dokumentet - Ændringsregistrering |